Ahad, 19 Jun 2011

Hati seorang ibu...

     Makin bertambah usia,semakin sensitif pula saya ni..Dulu,jika menonton drama atau filem yg sedih2 jangan haraplah saya nak menitiskan airmata.Cukup payah nak nangis2 ni..Kenapa ya?Adakah saya menonton tanpa perasaan atauuuuu..sekadar untuk menghabiskan masa lapang saja???Mungkin juga kot...
      Kini masa merubah segalanya..kelakar juga saya ni.Kalau dibiarkan mau sebaldi airmata jika ditadah.Semuanya gara2 menonton telenovela dikaca televisyen yg memaparkan kisah2 rumahtangga,kisah suami isteri,kisah ibu anak..kesengsaraan..penderaan..kejayaan...kebahgiaan..dan pelbagai laa..semuanya mampu membuatkan saya mengalirkan airmata..kadangkala bukan saja teresak2 malah mau juga saya meraung tau.Lebih2 lagi jika kisah anak2 yg mengabaikan ibu atau bapanya.Ini laa yg mmbuatkan hati keibuan saya cukup tersentuh.Wahhhhh..dahsyatnya saya..
      Kadangkala kisah2 yg dipaparkan ada juga yg tidak kita duga akan terjadi di alam nyata atau dongeng semata2.Sebagai seorang ibu kepada 3 org anak remaja sedikit demi sedikit mencetuskan ketakutan dalam diri saya .Maklum laa anak muda remaja sekarang ni,belum matang berfikir...ada masanya tersentuh juga jiwa jika anak2 tak mau mendengar nasihat.Sedangkan itu semua utk kebaikan mereka.Dan saya sentiasa panjatkan doa agar anak2 menjadi anak yg soleh dan solehah.Aminnnn...
      Saya tahu,semua yg bergelar ibu tidak pinta wang ringgit menimbun dari anak2,cukup la diberi perhatian dan kasih sayang di usia tuanya dan mendoakan kesejahteraan di akhirat...
      Dan akhirkata,saya sebenarnya seorang yg kelakar..sukakan kisah2 komedi..humor...dan yg x menserabutkan kepala..tapi adakalanya perlu juga kisah2 sedih tu diambil kira..moga bertambah keinsafan dalam diri...
     
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan